Týdnu módy v Budapešti dominovala luxusní eko móda

Budapešťský týden módy, který se konal na konci října, odhalil, co se bude nosit příští sezonu. Na trůn nastupuje eko móda na tisíc způsobů.
foto: Budapest Central European Fashion Week

Budapest Central European Fashion Week dává prostor těm nejlepším návrhářům ze střední Evropy. Nejčastěji zastoupené země jsou pochopitelně Maďarsko, Česko, Polsko, Itálie a Slovensko. Vybrala jsem pro vás to nejzajímavější z přehlídkových mol, ve výběru nechybí ani náš Jiří Kalfař, Tiziano Guardini nebo velmi oblíbená značka Nanushka. V kolekcích se objevuje nastupující trend v podobě cyklistických kraťasů, které fungují v různých stylinzích a barevných provedeních. Nechybí ani redesigny osmdesátkových sexy overalů.

NANUSHKA
Tato značka, za kterou stojí Sandra Sandor, je čím dál populárnější, a to v celosvětovém měřítku. Modely jsou velmi sofistikované, hravé a podtrhují ženskost. Mají za cíl uspokojit nároky každodenního šatníku moderní člověka se špetkou hravosti. Kolekci Jaro/Léto 2019 dominují fuchsiová, černá a béžová v několika odstínech. Veškeré oblečení je navrženo v Budapešti, vyrobené je v Evropě a představuje co možná nejkvalitnější materiály a řemeslné zpracování.
JIŘÍ KALFAŘ
Nadějný, zcestovalý český návrhář a bývalý baleťák. Od roku 2012 vystupuje pod vlastní značkou, kde razí teorii nulového odpadu. Při práci dbá na to, aby jeho oblečení bylo vyrobeno etickým a ekologickým způsobem. Jiří je vegetarián, a tak se v jeho modelech neobjevuje nic živočišného původu. Netají se tím, že nechápe, proč by měla pro módu zvířata trpět. V jeho kolekci pro Jaro/Léto 2019 najdete pánské i dámské modely. Převládají volné střihy, krajky, zdobné aplikace, výšivky a rozmanité vzory v převážně modrých, pudrových a khaki tónech.
MURMUR
Rumunská ultrafeminní značka inspirovaná vintage spodním prádlem. Řemeslné zpracování stojí na prvním místě. Modely dobře fungují, jak ke zvláštním příležitostem, tak při každodenním nošení. Silná trojice bílá, černá červená funguje v rafinovaných střizích, barevné projasnění přináší pudrová a křiklavě fialová. To je Murmur pro Jaro/Léto 2019.
TIZIANO GUARDINI

Italský módní návrhář, jehož motto zní “Ecosustainability je schopnost vnímat posvátnost života”.  Je tedy dalším, kdo razí myšlenku módy, která nedrancuje životní prostředí. Značka Tiziano Guardiniho se vždy zajímala o výzkum a hledání nových možností na poli etické módy. “ECOuture” je podle něj přirozený vývoj luxusu. Jaro/Léto 2019 bude podle Tiziana pestrobarevné a tak trochu ve sportovním duchu. Na své si ale přijdou i milovníci estetiky, kteří se mohou zamilovat do denimových částí kolekce v tradičním modrém i krémovém provedení.
ZSIGMOND DORA

Ryze pánská značka pochází z Maďarska. Uctívá řemeslo, tradice a principy recyklace. Jemné materiály, surové tkaniny a tradiční techniky odráží tamní kulturu, zatímco současné vzory přivádí nositele zpět do městského životního stylu. Jaro/Léto 2019 je o volných střizích, vrstvení a pohodlí. V kolekci převládají zemité barvy.



Foto: Budapest Central European Fashion Week
Článek vyšel také v online verzi magazínu Proč ne?!

Komentáře

Oblíbené příspěvky